پاورپوینت هوش های چندگانه و كاربرد آن در مدارس
پاورپوینت هوش های چندگانه و كاربرد آن در مدارس
پاورپوینت هوش های چندگانه و كاربرد آن در مدارس در 57 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 57 |
حجم | 4541 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
توضیحات کامل
پاورپوینت هوش های چندگانه و كاربرد آن در مدارس در 57 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
مروری گذرا بر نظریههای مختلف در ارتباط با هوش
تئوری هوشهای چندگانه
هوش بدنی-جنبشی
هوش بین فردی
هوش كلامی-زبانی
هوش منطقی-ریاضی
هوش درون فردی
هوش فضایی
هوش موسیقایی
هوش طبیعت گرایی
سایر هوشها
تعریف هوش
تفاوت این تئوری با سایر تعاریف سنتی از هوش
دیدگاه سنتی در مورد هوش
دیدگاه تئوری هوشهای چندگانه
كاربردهای تئوری هوشهای چندگانه در آموزش
فواید كاربرد تئوری هوشهای چندگانه در مدارس
انتقاداتی در مورد كاربرد این تئوری در مدارس
نتیجهگیری
بخشی از متن
چكیده:
تاریخچهی این تفكر كه انسان دارای توانایی ذهنی قابل اندازهگیری است، حداقل به كتاب فرانسیس گالتون در سال 1869 با عنوان «نبوغ ارثی» بر میگردد. این نظریه سرآغاز نظریهی روانسنجی جدید در ارتباط با تواناییهای ذهنی بود. بعد از ایشان متخصصان زیادی به این عرصه وارد شدند و موجبات پیشرفتهای فراوانی را فراهم آوردند. از آن جمله میتوان به استنفورد بینه، سیمون، ترمن، مریل، وكسلر، هب، ترستون و استرنبرگ اشاره كرد.
بعد از این افراد در سال 1983 هاوارد گاردنر، تئوری هوشهای چندگانه را مطرح ساخت و عرصهی تعلیم و تربیت را به كلی دگرگون ساخت. او معتقد بود كه انسان دارای هوشهای زیادی میباشد كه در آغاز ایشان به هفت نوع هوش اشاره نمود كه عبارتند از:
1. هوش بدنی-جنبشی
2. هوش بین فردی
3. هوش كلامی-زبانی
4. هوش منطقی-ریاضی
5. هوش درون فردی
6. هوش فضایی
7. هوش موسیقایی
بعدها در خلال مطالعات خود دو هوش دیگر تحت عنوان هوش طبیعتگرایی و هوش وجودشناسی (هوش وجودی) را نیز به این لیست اضافه نمود.
گاردنر نظریههای سنتی هوش را مورد انتقاد قرار داد و اشاره كرد كه آنها تمام تواناییهای انسان را در بر نمیگیرند. نظریهی هوشهای چندگانه ابتدا توسط تعدادی از روانشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت رد شد. اما بعدها مورد توجه زیادی به خصوص در عرصهی تعلیم و تربیت قرار گرفت.
این تئوری اشاره دارد كه انسانها دارای تمام این هوشها هستند اما تركیب این هوشها در نزد افراد متفاوت است. یكی ممكن است در هوش منطقی-ریاضی قوی باشد و دیگری در هوش موسیقایی و ریتمیک.
با این فرضیه معلمان و متخصصان تعلیم و تربیت بار سنگینی را به دوش خواهند داشت. اولین وظیفهی آنان شناخت استعدادها و تواناییهای دانشآموزان خود میباشد و قبول این نكته كه آنها افرادی منحصر به فرد و بیهمتا هستند و در گام دوم متناسب ساختن روشهای تدریس با این استعدادهای متنوع میباشد.
این تئوری مورد استفادهی بسیاری از مدارس در آمریكای شمالی و سایر نقاط جهان قرار گرفت و پیامدهای مثبتی را به همراه داشت. البته كسانی هم بودند كه از كاربرد این تئوری در مدارس انتقادهای فراوانی نمودند به هر حال تأثیر مثبت این تئوری بر فرآیندهای آموزشی در مدارس به راحتی قابل انكار نیست.
و …
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود